Varför Uppsala is the place i sommar

Det är en vecka kvar nu. Många förundras och förfäras över att jag stannar så länge. Jag förfäras över den korta tid som är kvar här uppe i Sundsvall. Men en liten jämförelse kanske kan råda bot på de känslorna.

Uppsala: Eget rum, centralt i nästan tom studentkorridor. Jobba som reporter på dagstidning, mitt drömyrke. Umgås med tjejerna som jag saknat så mycket. Sola, bada och kanske åka hem till Åsbergby ibland. Sitta på Lyssnaängen eller nere vid Fyrisån och snacka skit. (Stackars, STACKARS Johanna)

Sundsvall: Bergen. Handlarn'. Mr Joke.

Nej, teoretiskt sett förlorar Sundsvall fett. Mitt hjärta är dock inte sådär grymt teoretiskt av sig. Men jag jobbar på det. Det har fungerat förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback