Presenthjälp

En födelsedagspresent. Den ska vara personlig och samtidigt något han kan använda. Den ska tillföra honom något. Men den får verkligen inte vara vuxen. Den får inte vara ytlig och tråkig, snarare djup och filosofisk. Men det måste vara något konkret och beständigt. Det ska vara något som han bara kan få av mig - ingen annan. Något vi diskuterat, så att det blir självklart när han får presenten. Men inget han kan gissa sig till i förväg. Den får absolut inte likna något han redan har. Och sentimentala, fåniga saker går helt bort. Den ska snarare vara sagolik och mystisk. Men inte för flummig, snarare skarp. Jag vill sätta fingret på exakt vem han är, jag vill att han ska känna sig träffad. Lika mycket ska han känna att det är typiskt mig. Att han kan se på presenten och minnas vem jag är. Det är mina krav i stort.

Någon som har ett bra förslag?

Visstja, den ska få plats i ett A5-kuvert också.

Kommentarer
Postat av: lisaaa

är han värd det?

2007-06-20 @ 14:32:55
Postat av: Johanna

Han är värd allt. Men kanske inte från mig.

Postat av: Anonym

Nå... har du kommit fram till, något än? Inga dåliga föreställningar du har om hur presenten ska vara..=) Köp ett par kalsonger eller ngt, det är faktiskt inte så märkvärdigt med födelsedagar... /Realisten

2007-06-25 @ 12:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback