Moraltant

Trött, hungrig, skoskav och röd som en kräfta. Men B-uppsatsen är klar och jag var ledig i dag. Så jag tog en promenad till Bydalen (!) av alla ställen tillsammans med Mr Joke och hans galna friends. Varför vet jag inte riktigt. Men jag hade kul. Fast blev lite smått upprörd när en av galningarna hävdade att det är rätt att stjäla.
- Bara man inte själ från en enskild person. För om man tar något från en stor affärskedja eller något annat företag, motverkar man kapitalismen. Och därmed gynnas miljön, eftersom kapitalismen förstör miljön.
Hmm. Jag vill också rädda miljön, men något säger mig ändå att stjäla inte riktigt är rätt sätt att göra det på. Logiken brister på några punkter.

För, det kan väl aldrig vara moraliskt försvarbart att sno saker?

Kommentarer
Postat av: Therese

Nej, man får aldrig stjäla. Inte ens för miljön.

2007-06-08 @ 19:32:13
Postat av: Abdullahjohanna

Really useful website. Hope you succeed in keeping out the spammers.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback