Duktig flicka

Igår satt jag på en uteservering mitt i Sundsvall tillsammans med några journalister och snackade framtid. I dag har jag gått omkring på en enorm åker och jagat tistlar, helt frivilligt. Med ett redskap som gav mig blåsor i händerna. Igår åt jag fortfarande vegetarisk färdigmat i min lägenhet. I dag skalade jag potatis medan mamma lagade middag. Jag funderade till och med på att klippa gräs. Herregud. Vad har hänt?

På radion sa de att ungdomar ofta nekas att göra ett hiv-test trots att de är oroliga för att ha smittats. En läkare uttalade sig. Han trodde att det kunde bero på att vårdcentralerna är rädd för att testet ska visa positivt, för de vet inte hur de ska göra då. Vadå? Typ: "Nej, det är bäst att du inte testar dig, för tänk om du har hiv"? Smart, de har verkligen fattat grejen.


Kommentarer
Postat av: Meri

Nää...men så kan det väl inte vara? De nekas test för att vårdcentralen inte vet vad de ska göra? Va?Det finns väl rutin för sådant där. De är väl utbildade för sådant...hoppas man iaf.

Postat av: lisaaa

vårdcentraler är knappast att lita på...

2007-06-13 @ 10:57:04
Postat av: Helena

ja, suck på sjukvården säger jag igen.

2007-06-13 @ 13:08:47
Postat av: Olaigrete

Perfect work!

2009-09-04 @ 09:16:03
URL: http://olaigrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback