Diska, tack!

Studentskan har härmed tagit sommarlov från både Sundsvall och familjen på Åsbergby och flyttat in i ett hörnrum mitt i Uppsala. Jag tror att jag trivs. Och jag har lärt mig något väldigt nytt om mig själv. Jag är pedant. Arga-lappar-typen. Man får inte laga mat utan att diska efter sig om man bor i en studentkorridor. Det är så FÖRBJUDET!

I morgon ska jag städa köket, allrummet och balkongen. Balkongen med utsikt mot Domkyrkan, som förresten ligger precis här bredvid. Ja, jag ska feja och skvätta Ajax överallt.



Nu har jag suttit i fönstret en stund med benen ihopdragna mot mig och tittat ut över det jag kan se av Uppsala. Studenter med cyklar som kanske inte har klarat sin sista tenta och måste stanna kvar och plugga. Män med kostym och paraplyn som flyr undan regnet, hem till barn som skriker och fruar som är otrogna. Tonåringar med sorgsna ansikten och kanske armarna fulla med skärsår?

Och här sitter en otacksam studentska som klarade allt, slipper barn och aldrig har skurit sina armar blodiga. Men som ändå aldrig kan vara riktigt lycklig utom när hennes hjärta är det.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

T
H
E
G
U
I
D
E
-- Din Guide till Världen!!

Postat av: Margareta

Tjena johanna! Hoppas att det funkar bra för dig i Uppsala. Med jobb och allt. =) vi hörs något snart. kram

2007-06-15 @ 01:17:03
URL: http://malost.blogg.se/
Postat av: lisaaa

åh kära något. visst, man måste diska, men kanske inte direkt! En korridor är en korridor. Ta det för vad det är, ta seden dit du kommit. och ni är faktiskt bara två...

2007-06-15 @ 12:01:29
Postat av: Johanna

Nej, vi är tydligen många. Folks pojkvänner och vänner bor här. Och folk lämnar disk i flera dagar och disken är inte ordentligt diskad och jag blir GALEN! Men rummet är fint.

2007-06-15 @ 13:38:40
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback