Amadeus

Wolfgang Amadeus Mozart. Vilken man! I dag var nog åtminstone fjärde gången jag såg filmen Amadeus. Och jag brukar inte se om filmer. Möjligtvis Titanic.

Jag undrar vad Wolfie hade komponerat om han levt i dag. Hade han varit kommersiell? Skrivit musik till Britney? Det kan jag inte tänka mig. Hon förtjänar inte honom, om inte annat. Eller hade han hållit sig till sina operor? Nej, knappast det heller. Han hade kanske avfärdats som ett freak? En dokumentär på tv4 om ett stackars missförstått musikaliskt geni.

image17

Kommentarer
Postat av: lisaaa

när jag gick och tog min macka igår kväll slutade det med att jag faktiskt satt och tittade på filmen! visst var han lite konstig, men han hade ju ändå fru och barn så så illa kunde det ju inte ha varit.. men kastades han i en massgrav i slutet? :S

2007-07-01 @ 14:59:41
Postat av: Rubeneira

It is the coolest site,keep so!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback