Städmani

Nu har jag gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag blev så satans trött på alla bananflugor, allt mögel och intorkat fett på spisen. Jag tänkte att "ska jag bli magsjuk så ska det åtminstone inte bero på mitt äckliga korridorskök". Och jag diskade allas två veckor gamla disk. Jag skurade golv och tak med moppar och trasor. Jag bar ut flaskor och burkar och intorkade, gamla sopor. Jag torkade vaxduken och spisen med medel som luktade kemikalier. Sedan satte jag upp en vädjande lapp där jag bad alla att diska. Det är så sorgligt som det bara kan bli. Men det är rent. Och alla är nöjda och glada, utom bananflugorna.

Sedan köpte jag cheesecake-glass också, som belöning. Jag har inte riktigt fattat grejen med cheesecake innan, men så gjorde Lisa en ljuvlig bakinsats på midsommar och jag blev fast. Faktiskt har jag aldrig heller varit ett stort fan av glass. Men tillsammans. Mm.

image27
Det är fint nu. Och luktar hyfsat gott också.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad duktig du är som städar...! Jag åt cheesecake idag också! Med jordgubbar uppepå.

2007-07-28 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback