Polis potatisgris

Man ska hålla sig väl med vakthavande. Poliser är viktiga kontaker. Hej och hå. Men herregud. Ska man inte, som polis hålla sig väl med journalister också? I kväll ringde jag vakthavande, som vanligt, och frågade vad som hade hänt i dag i Enköping. Nja. Någon misshandel och en bilolycka var det nog, fick jag veta. Jaha? Var det allvarligt? Misshandel är inte världens vanligaste företeelser här, så jag blev väldigt intresserad. Men nej. Det kunde inte han säga något om, då skulle jag få ringa nästa vakthavande som kom klockan tio, för han orkade minsann inte ta fram några uppgifter åt mig. Jag ringde tio över. Nej, han har fortfarande inte kommit. Jag får ringa i en halvtimme innan jag får napp och missar min buss, naturligtvis. Och när nya vakthavande svarar, säger han:
- Nej. Ingen misshandel och ingen trafikolycka. Sorry. Han måste ha sagt fel.

Och jag får vänta en timme och kommer hem halv ett inatt. Kul. Till och med redigerarna har gått hem.

(Fast, haha, jag har fortfarande världens bästa jobb)

Kommentarer
Postat av: Albertmona

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback