Klandra mig ej

Arbetsmarknaden för journalister är ju inte toppen, som alla vet. Om jag inte får jobb som journalist efter examen och väljer att bli informatör i stället - förråder jag mitt yrke då? Är det att gå över till andra sidan? För, som en kollega sa i dag, att vara journalist är ju att värna om det fria ordet.

Jag har faktiskt inte tänkt mig en karriär som informatör på ett företag. Men jag ser det som en möjlighet. Det är inte så lätt att få sådana jobb heller i och för sig. Men om det är enda sättet för mig att tjäna pengar så tänker jag inte skämmas för det. Det är jag som har valt min utbildning och bara jag väljer mitt yrke. Och så är det. Vad som än sägs i redaktioners lunchrum runtom i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad gör en informatör?

2007-07-30 @ 22:59:45
Postat av: Johanna

Informerar. Berättar om företag.

Postat av: Therese

Aha okej.

2007-08-02 @ 21:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback