Abortkommentar på sin plats

En simskola och ett katthem - det har jag avverkat i dag. Och jag känner att mina artiklar börjar följa ett mönster. Jag måste lära mig att inte börja varenda artikel med tre käcka ord. Eller att avsluta med ett sweet citat. Det är bara det att simskolor och katthem så lätt inbjuder till det. Men usch. Snart spyr jag på min egen gullighet.

Okej. Jag skriver inte bara om katthem, faktiskt. Häromdagen intervjuade jag en läkare angående aborter. De hade ökat i Enköping. Hon trodde att det beror på att tjejer är rädda för att äta p-piller. Och i dag stod det ungefär samma sak i
Aftonbladet. Bara för att några jäkla forskare säger att man kan få blodpropp. Och visst, det stämmer säkert. Men, sa läkaren. Risken för blodpropp är sju gånger så stor vid en graviditet - även om man gör abort. Sug på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback