I bland går saker fel

När jag skulle gå hem från gymmet i dag, hände något fruktansvärt. Och nu är jag också med i gå-till-fel-lägenhet-klubben. Det är en trend på Förrådet.

Jag gick i trappan för en gångs skull och när jag kom till tredje våningen så fick jag helt plötsligt för mig att det var fjärde, alltså min våning. Eftersom varannan våning är blå och varannan grön, borde jag ha reagerat. Men jag fick väl en tillfällig släng av färgblindhet kanske. Hur som helst - jag kom fram till "min" lägenhet, tryckte in dörren och satte nyckeln i låset (!). Det gick inte att vrida om. Kalldusch. Och jag anade att någonting var väldigt, väldigt fel. Jag noterade att dörren var blå - och inte grön som den borde vara - och lät ögonen vandra lite till vänster. Fel namn. Fel dörr. Fel våning. Fel, fel, fel.

Så jag sprang. Jag sprang allt vad jag kunde och lämnade den stackars tjejen som bodde i lägenheten under mig i skräck. Tänk om hon trodde att jag var en inbrottstjuv. Eller en mördare.

Om det ändå vore så väl. Det enda jag är, är klantig. Och feg.

Kommentarer
Postat av: Storebror ser Dig!

Ja Du...

Det är inte lätt att vara liten i en stor? stad? med många färger...dagens i-landsproblem?! Det hade varit ännu roligare om hon hunnit öppna dörren när Du var där!

Du är ganska rolig i alla fall!

2007-01-28 @ 21:15:54
Postat av: madelene

haha, gud så roligt. Detta kommer att hända mig också, inom en snar framtid.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback