After Eight och ilska

Tittade på Hipp hipp hora med mamma och en ask After Eight tidigare i kväll. Förra gången jag såg den var jag i ungefär samma ålder som Sofie, huvudrollskaraktären (Amanda Renberg). Då tyckte jag att filmen var rolig, en helt okej tonårsfilm liksom. Nu blev jag bara arg. Fan! Det är ju sådär det är. När Sofies pappa (Björn Kjellman), i ett försök att "kommunicera" med sin dotter sa att hon "kanske borde tänka på vad hon sätter på sig för kläder, om hon inte vill bli kallad hora", exploderade jag näst intill av ilska. För jag har hört det där förut. På riktigt. Och inte blev det bättre när mamma, helt seriöst, utbrister:
- Jag håller med honom!
Mamma är bra på många sätt och vis, men vissa saker har hon inte fattat.

I morgon är det dags. Sundsvall igen. Och blandade känslor. Det värsta är att mitt rum inte kommer att finnas kvar nästa gång jag kommer hem. Eller i alla fall inte i sin nuvarande form. Och inte får jag ha kvar min cykel heller. Åh. Andas och acceptera.

Kommentarer
Postat av: Gunnarsigrid

Great site. Keep doing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback