Tankeställare

Efter en totalsågning på tv-kursen tidigare i kväll, gick jag hem och försökte laga omelett. Den blev inte speciellt god, eftersom jag faktiskt aldrig lyckats komma underfund med hur man gör. Den blir alltid smaklös och trasig. Så jag var väl kanske inte alltför optimistik till tillvaron när jag skulle sätta mig vid datorn och jobba lite. Muttrade lite för mig själv. Men jag satte mig inte på stolen, för den fanns inte. Jag hamnade på golvet, rakt framför tv:n. Det var en överraskning. Någon hade dragit undan skrivbordsstolen för mig. Så jag satt där en stund och tittade. På tv4 snackade de om klimatförändringar.

Och ja. Jag fattar vinken. Vad är inslagssågningar och trasiga omeletter mot jordens undergång?

Kommentarer
Postat av: http://memememe.blogg.se

Haha, det gör inget om vi blir sågade för jorden går ändå under! Är man en optimist eller en pessimist när man tänker så? Glaset är varken halvfullt eller halvtomt, det är på väg att gå i bitar..:)

2007-02-13 @ 18:36:44
Postat av: Johanna

Schysst resonemang... jag skulle nog säga pessimist.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback