Knäck

Min första presskonferens handlade om regioner, ekonomi, sjukvård och politik. Härligt komplicerade ämnen. Och dessutom var jag inte ens på plats. Jag satt i skolan med hörlurar, ett block framför mig och en penna i handen och försökte tyda vad som sades. I bakgrunden satt min lärare och bevakade så att jag gjorde vad jag skulle. Nu ska jag försöka få tag på Sundsvalls nya kommunalråd vars efternamn typ inte går att uttala. Och sedan överdriva och vinkla hennes citat så mycket jag någonsin vågar. Så ädel är journalistiken. Det är den hårda sanningen.

Då var snöröjningsknäcket i går nästan roligare. Särskilt när jag, på väg ut för att fotografera en snöhög, träffade en jonglör mitt i en gatukorsning.

Och i kväll ska jag recensera Markus Fagervall på Tonhallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback