Snowman på spett

Snögubbar blir alltid byggda under gnistrande vintereftermiddagar av glada små barn och deras föräldrar. Morotsnäsor, stora snöflingor och rutiga halsdukar är ett måste.
- Du har fått fel bild av snögubbsbyggande, sa Mr Joke och tog mig med på ännu ett äventyr.

Vi gjorde den inatt, medan alla sov. Klättrade på stegar och hivade upp snö åt varandra. Vi plattade ut, jämnade till i kanterna. Mössor åkte ner för ögonen och blöta vantar byttes ut. Snö innanför jackan, men vi hade ett mål. I gryningen var vi klara, till sist. Då hade vårt konstverk blivit flera meter högt. Det kommer inte att smälta förrän i maj, förklarade han och kysste mig innan jag gick. Trots att grannen såg. Och snögubben, som haft ett livligt minspel hela natten, log mot oss. Men inte hånfullt den här gången

Don't you believe me?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag vet inte vad jag ska säga..jag förstår dig också, men det vet du redan trots att du även vet vad de andra åsikterna står för. Ta hand om dig..

2007-12-05 @ 16:11:30
Postat av: Anonym

Fröken B, börjar kännas som att du är en person i en saga. Känns som allt du gör skulle kunna vara med i en film eller bok. Dina nattliga äventyr.. älskar din alltmer mystiska blogg! kramar

Postat av: Johanna

Jag önskar att det vore en saga. Sagor slutar alltid lyckligt.

2007-12-06 @ 02:39:50
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Doslifee

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2007-12-21 @ 07:23:35
URL: http://doslifee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback