Skalman goes pyroman

Det är krångligt att flytta. Jag vill bo i ett skal. Alla lägenhetsannonser, adressändringar och irriterande bostadsbolag som inte vet vad ordet uppsägning betyder går mig på nerverna.

Alla papper som fyller min lägenhet vill jag bara slänga i en hög på golvet. Sedan vill jag ta ett av mina värmeljus, som ändå bara slocknar om de får brinna för länge, och slänga mitt i. Så att det blir en brasa. Och jag vill kunna skratta åt eländet. Sedan vill jag göra något vackert av askan. Något nytt.



Satan vad ont det gör, när du sårar mig som bara du kan
och du känner varje skrymsle, varje vrå av mitt hjärta
och du missar inte en chans att ta igen för allt
och de som säger att tiden läker alla sår, de ljuger

Lasse Lindh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback