Summa sumarum

Ledig. Libre. Free. Jag fattar det inte riktigt. Men nu är det över, bye bye Enköpings-Posten. Fast chefredaktören gav mig så mycket beröm på fikarasten att jag tillslut bara stirrade ner i mitt te och log. Inför resten av reportrarna dessutom. Snacka om själförtroendeboost. Och innan han gick därifrån i fredags, sa han:
- Vi är naturligtvis inte färdiga med dig. Du har ju lov och sådant. Vill du frilansa på din första lediga dag?
Så jag antar att de är nöjda med mig i alla fall. Och jag är mer än nöjd med sommaren. Trots att mina nya Vagabond-skor fortfarande är smutsiga från mina älg- och kråkstrapatser.

Nu snor jag 
Madelenes idé och bedömer sommaren med några korta:

Roligaste knäck - "Kungen" - en av huvudpersonerna i TV3:s storsatsning i höst, realityserien Sjukhuset - bor i Enköping. Vi får en exklusiv intervju (de får egentligen inte prata med medier än och han nobbade Aftonbladet). Jag har full förståelse för att de valde att följa just honom. Jag skrattade mig igenom hela intervjun. Bara en fantastisk människa kan få tjugo sura gamla tanter att börja sjunga julsånger i väntrummet på akuten.

Tråkigaste knäck - Håbo kommun storsatsar på energirådgivning till villaägare i höst. Intresseklubben och jag antecknar.

Märkligaste knäck - En kråka flyger in i en elledning, tar eld, ramlar ner på åkern och startar en gräsbrand. TT vill ha min text. Nyheten basuneras ut i sextio av landets tidningar. Stackars grillade fågel.

Bästa upplevelsen - Min första, egna framgrävda etta: "Aborterna ökar bland tonåringar". Det var lokalt i Enköping naturligtvis, men i alla fall. Läkarna var oroliga och jag var så stolt att jag nästan sprack.

Sämsta upplevelsen - När fotografen ville bestämma enväldigt hur mitt reportage om kolonilotter skulle skrivas. Jag stod inte på mig tillräckligt, utan anpassade mig efter honom. Och texten blev följdaktligen något av det sämsta jag någonsin skrivit.

Och tack Sofia för alla härliga diskussioner om chefer som är på semster, ungdomsmottagningar som vägrar prata med journalister och världens godaste falafel.


Kommentarer
Postat av: madelene

Haha, ditt tråkigaste knäck verkar vara identiskt med min sämsta bild, på mannen med elskåpet. Samma skittråkiga ämne.

Postat av: Mimmi

Tihi.. jag blir så stolt över dig..=)
Kram

2007-08-13 @ 21:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback