Röd färskpotatis

I går kväll slutade mitt internet att fungera. Det var en traumatisk upplevelse. Kanske är jag lite för beroende.

Nu i kväll följde jag med en fiskare ut på Mälaren. Vi fick inte så mycket fisk, men det blev fina bilder. För att vara jag naturligtvis. Av honom fick jag färskpotatis, eftersom jag är vegetarian och inte äter fisk. Dem blev jag väldigt sugen på när jag kom hem, mitt i natten. Då hade jag inte hunnit äta någon middag och var utsvulten. Jag brukar inte äta potatis och vet inte hur man gör när man kokar dem. Som tur var hittade jag en kökschef i korridorsköket som vägledde mig. Och potatisarna blev faktiskt helt okej. Trots att de var röda och såg rätt skumma ut. Man lär sig något nytt varje dag.


Kommentarer
Postat av: lisaaa

johanna då :) potatisarna sköter sig själva. men röda? vad var det för sort?

2007-08-02 @ 13:34:05
Postat av: Madelene

Hallå där =) Jag tror att kvinnan hette Torrill, hon var från Norge men bor i Sverige nu. Johanna! Jag visste inte att du var vegetarian! Har du alltid varit det? Kram!

Postat av: Johanna

Nej, jag är nybörjare...

2007-08-03 @ 13:29:29
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Therese

king Edward-potatisar är röda...

2007-08-03 @ 23:07:42
Postat av: Johanna

Där har vi svaret, Lisa. Jag har allmänbildade vänner =)

2007-08-04 @ 10:30:08
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback