Emetofobisk

Frustration! Jag hade spelat in mitt filmmusiktema med mobilens röstpåminnelsefunktion. Och det första jag gör när jag ska skriva ner det på datorn är att radera det. Jag får lite panik och tillbringar en halvtimme vid pianot med att försöka minnas vad jag skrivit. Utan resultat, så jag ger upp. Fem minuter senare kommer jag på mig själv med att nynna på den. Livet är allför ironiskt.

Och jag har blivit brunett lagom till hösten. Tydligen följer jag höstens hårtrend till punkt och pricka, läste jag i Metro. Så bra då.

Bye bye korridoren, förresten. Nu är det Örebro nästa. Och sedan Sundsvall, min alldeles egna lägenhet. Med EGET KÖK. Jag skrev en lapp till korridorarna i Uppsala innan flyttlasset gick. Några fina saker fick jag ur mig, såsom "tack för i sommar" och så vidare. Så avslutade jag med orden: "Ha det så kul med disken i höst". Hoppas innerligt att de fattar piken. För hur kan så få människor lyckas med att göra ett kök så äckligt på så kort tid? Jag tackar min spyfobi för att jag slapp hänga över toaletten en enda natt.

(Åh fy. Jag mår illa av den sista meningen. Inga fler spyor i min blogg på ett tag.)


Kommentarer
Postat av: lisaaa

brunett! spännande :) vart gjorde du det?

2007-08-17 @ 11:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback