Back to normal

I förrgår var jag fortfarande ensammast i hela världen. Eller i alla fall ensam journaliststudent på Förrådet. I går och idag exploderade hela Sundsvall i en enorm invation av bildare och jourare. Och jag befinner mig i en helt annan värld än för bara ett par dygn sedan. Allt är som det var innan sommaren. Nästan.

I ett desperat försök att vara duktig och nyttig, köpte jag, istället för vanligt bröd, en förpackning med dinkelbrödsingredienser. Bara att blanda med vatten och slänga in i ugnen. Så på eftermiddagen satte jag igång med mitt storbak - lite nervös eftersom jag inte direkt är känd för mina bakningstalanger. Allt gick förvånansvärt bra. Ända tills jag kom hem i natt och upptäckte att bröden är hårda som sten. Fan. Det behövdes mer än vatten, man måste tydligen ha plastpåsar hemma också. 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jadu Johanna...plastpåsar är bra, vill du ha det i julklapp?=) Kuligt att du bakade, det ska jag också göra när jag kommer hem nu i helgen, har längtat efter det. Har tenta nästa fredag, hårdplugg hela nästa vecka. Bara termer...Puss

2007-08-30 @ 16:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback