Lakritstrollet

Man ska aldrig underskatta vintern. Den är lömsk. För så fort man börjat hoppas på att den har gett upp, kommer den alltid tillbaka, kallare och grymmare än någonsin. Och alltid när jag av någon anledning befinner mig utomhus.

Häromdagen hittade jag en katt utanför mitt hus. Hon fick heta Lakritstrollet och jag ville så gärna ta in henne och låta henne bo hemma hos mig. Hon var kall och blöt och hungrig och så söt. Jag tror att hon tyckte om mig. Tyvärr skulle hon nog inte trivas så bra i min lilla lägenhet. Den är för instängd och tråkig för henne. Katter nöjer sig inte med vad som helst. Så det får kanske bli fiskar i alla fall.

Kommentarer
Postat av: anna

det är ju förådetkatten! vi har kallat deen slampkatten för den har kaft oskyddat sex och blivit på smällen. men laktistrollet var ett bättre namn!

Postat av: Johanna

Haha, jaha, så vi har en Förrådetkatt? Det visste jag inte innan... söt är hon i alla fall.

2007-04-24 @ 12:43:25
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback