Tanke

Så vad är grejen? Egentligen?

Grejen är att jag är sjukt trött på att råplugga hjärnan full med journalistikens grunder när det ändå bara flyger iväg efter fem minuter. Jag har aldrig varit såhär dålig på studieteknik. När jag försöker öppna en bok, somnar jag bara. Och tentan är i morgon! Lite smått panik...

För att förtränga morgondagens bekymmer för en stund, gick vi ner till gymmet i eftermiddags. African Move stod på schemat. Och dagens tips är verkligen att dansa afrikansk dans lite nu och då. Visserligen riskerar du att se ut som en stel sprattelgubbe i början, men det är galet roligt. Läraren på gymmet är afrikansk dansare och musiker och det ser så otroligt snyggt ut när han rör sig till trummorna! Jag blir otroligt inspirerad och vill se ut precis så. Vilket oftast resulterar i att mina höfter nästan hoppar ur led. Och att jag är så inne i att köra mitt race att jag missar när vi byter rörelse och jag är körd. Men det ska gå.

Afrika är förövrigt ett ställe jag längtar väldigt mycket till. Inte för att jag någonsin har varit där... men jag drömmer om att få åka dit. Kanske är det en längtan att få hjälpa. Eller bara en egoistisk tanke att få ta del av den lycka som jag har fått för mig ändå finns där. En sann lycka som existerar, trots fattigdom, svält och elände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback