Byggställningar

I hela mitt liv har jag trott att Uppsala är värst. Men jag har insett att det inte alls är så. 

I dag begav jag mig ner till gågatan i Sundsvall och shoppade diverse strumpor, teer och födelsedagspresenter. Det var kaos där nere. Byggställningar och lastbilar bredde ut sig och lät oss stackars shoppinggalna trängas på någon liten asfaltsplätt bredvid. I bland önskar jag att de bara kunde lämna det som det är. Låta bli att braka in med stora maskiner och lyftkranar i stan, mitt emellan alla människor och bilar. I går blev vår fotograf och hans kamera nästan mosade av en enorm lastbil som skulle fram precis när vi skulle fotografera "shopping i Sundsvall". Fotografen hann undan, men vad är det för ödmjukhet av lastbilsföraren att bara köra?

Nej, bara bygga om på gågator om det är absolut nödvändigt!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jaa!

2006-10-14 @ 12:01:54
Postat av: Fabianalva

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback