A rose is a rose is a rose

Första tentan är genomförd och ångesten är numera ett minne blott.

Men det var riktigt nervigt innan. Efter en nervös lunch på Coffeehouse och chokladshopping på Hemköp, hade vi hunnit lugna ner varandra så pass mycket att vi vågade bege oss till tentasalen vid universitetet. Vägen dit gick längs ån och kändes ungefär som en fångmarsch. Och jag var dödsdömd.

Sedan gick allting väldigt fort och plötsligt var jag på väg hem igen. Levde gjorde jag också, trots allt. Och jag tror att jag klarar mig.

Väl hemma i lägenheten rev jag ner alla små färgglada klisterlappar som jag hade klistrat upp runt hela min dator. Jag sparade bara två. De viktigaste: "Vad är grejen?" och "A rose is a rose is a rose". Och just nu känner jag mig faktiskt som en ros. En röd ros med taggar.


Kommentarer
Postat av: Bredestina

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback