Trött och lurad?

Telefonen ringde precis när jag hade kommit innanför dörren i dag mitt på dagen. En försäljare naturligtvis. Jag skulle få ringa för jättebilliga pengar och ingen månadsavgift. Det var abonnemang och operatörer hit och dit. Rörigt som sjutton, men jag, naiva jag, tog det förstås. De skulle spela in och jag skulle säga ja, högt och tydligt så att det inte var några tvivel. Jag tvivlade. Försäljaren suckade. Tillslut pressade jag blundande fram ett litet "mm" och hoppades på det bästa.

Men jag har antagligen blivit lurad. Jag ville ju bara bli av med honom. Jag var trött, tröttare än på länge. Märkligt, för jag sov faktiskt i natt, men höll ändå på att slockna på föreläsningen.

Kanske kan det bero på att jag natten till måndagen inte sov mycket, utan i stället försökte lära mig att jonglera med strumpor. Det är svårt, men det går bättre och bättre för varje dag. Fast mina strumpor börjar ta slut nu, jag måste tvätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback