Singoalla på Kåridåren

Halloweenfesten i går var grymt lyckad. Jag hade orangea pumpaörhängen som fick tjäna som ett substitut till kostym. Medan vissa satsade ordentligt. Typ Madde som klädde ut sig till sexig häxa och bar en svartgrå peruk. Och Rickard var Plupp. Han hade färgat håret grönt med karamellfärg. Vi började ganska tidigt med lite spökhistorier från Rebeckas sida och sedan kom det en massa folk från typ ingenstans. Så gott som alla var journalister.

Men sedan kom den, dagen efter. Då man måste städa efter alla fulla människor. Lite småjobbigt att komma in i lokalen och se röran. Men vi var typ tio stycken som plockade burkar och flaskor. Och så en som åt upp gårdagens chips. Så det gick fort och blev väldigt fint. Efteråt gick vi till Kåridåren och korrläste lite texter. Jag har aldrig korrläst innan, så det var en ny upplevelse. Inte helt negativ; man får kakor. Singoallakex närmare bestämt. Mina favoriter. Sedan hittade jag lite fel också, mitt i fikat.

Efter lite Pilatesträning och kvällsmat gick vi över till Anna för att kolla på film. Jag ville prompt se World Trade Center-filmen, men det ville inte Victor. Han propagerade för Mission Impossible III. Och jag vet inte om det var hans övertalningsförmåga som gjorde det, men till slut satt vi där och tittade på när Tom Cruise försökte få ut en bomb ur någon bruds huvud. Helt befängt egentligen. Men okej. Den funkade.


Kommentarer
Postat av: Hokamo

Very impressed!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback