Redigera med en nallebjörn i höst?

Vi har fått inbankade i våra huvuden hela hösten att vi är mycket mer eftertraktade som journalister ute på tidningarna  om vi kan redigera. Så jag, som snällt tror på allt som alla säger, gick på introduktionen till en kvällskurs i just redigering. Att ägna någon timme varje torsdag till att sitta och flumma med layout i redigeringssalen skulle väl inte skada någon?

Yeah right. Det visade sig att kursen inte riktigt gick ut på att "flumma med layout". Vi fick en hemtenta, ett kurs-PM och en uppgift till nästa gång. Och ännu en föreläsning i hur dålig arbetsmarknaden ser ut och hur allt vi lär oss nu kommer att vara inaktuellt om några år. Eller - föreläsaren var väl egentligen ganska bra. Han var snäll och såg ut som en nallebjörn som jag bara ville krama. Nåväl. Får väl se om jag fortsätter på kursen.

Det här med arbetsmarknaden borde jag väl egentligen ta tag i lite mer. Det var en träff i dag med en redaktör för en tidning i Sundsvall som heter Nöjesnytt. Jag hade tänkt gå. Men så var det ju det här med reportaget. Som by the way var mycket svårare att skriva än jag hade trott. Suck.

Så nu ska jag skriva de resterande tre fjärdedelarna av min text och tänka på Lisa i Örebro som antagligen sitter och pluggar rättsvetenskap eller något sådant inför sin tenta i morgon. Jag är inte avundsjuk. Men jag ska tänka på henne även i morgon och hoppas att tentan går bra.


Kommentarer
Postat av: lisaaa

tack, vad gullig du är! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback