Is i Sundsvall

- Ni ska inte hålla på och samarbeta med snuten! sa vår lärare i Massmedier och rätt, 5 poäng och lät som vilken gangster som helst.

I sju timmar satt vi i Fälldinsalen och lyssnade på historier om journalister som blivit fängslade och Persbrandt som vann tryckfrihetsmålet mot Sjöberg. Ganska intressant, men mina ögonlock ville inte riktigt hålla sig uppe på slutet. Jag förstår inte varför jag jämt ska pricka in att vara trött på viktiga föreläsningar. Tur att jag hade med mig matlåda för första gången på hela terminen. Man kan värma fryst mat i micron utan att sätta den på upptining! Dagens lärdom.

När jag kom hem hade jag fått två julkort och ett ägg.

Så blev det jul och alla flyr Sundsvall. Förutom jag och Julia som tar det lite lungt. Vi åker på fredag - med olika tåg. Synd, annars kanske hon hade kunnat lära mig lite skånska på resan...

Sundsvall har frusit till is. Nu är det vinter på riktigt.

Och dagens citat:

"Kärleken är som ett timglas. Hjärtat fylls på i takt med att hjärnan töms"

Jules Renard


Kommentarer
Postat av: madelene

Haha :D Johanna du är underbar. Fryst mat i micron. Skrattar alltid när jag läser din blogg. Hoppas allt är bra i Sundsvall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback