En liten bok med ett stort buskap

Minnesstunden i dag var vacker. Så vacker. Och alla tårar som gräts där inne, varenda en var tillägnad henne. Det var en hel del. Jag hade velat lära känna henne bättre.

Vi fick julklappar av våra lärare i går på genomgången av redaktionsövningen. Jag fick en röd, fyrkantig bok. Den hette "Lilla boken om olycklig kärlek". Jag stoppade den i väskan och sedan glömde jag bort den. Fram till i kväll. Och från och med nu kan den titulera sig Johannas absoluta favoritbok. Och bara för det ska den få sin plats här på bloggen ett tag framöver.

Dagens citat:

"Kärleken är en glad liten alv som dansar en munter jigg, och sedan helt plötsligt blir han tvär och riktar ett minimaskingevär mot dig"

Matt Groening

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback